Nowa oferta Opla Astra: większa różnorodność, więcej silników i więcej funkcji high-tech (15.06.2012 16:49)
Rüsselsheim. Nowy sedan o świeżej sylwetce, z nowoczesnymi silnikami o dużej mocy i systemami wspomagania wzbogaca ofertę udanych i wielokrotnie już nagradzanych modeli kompaktowych. Auta z nowej linii Astry są jeszcze bardziej sportowe i różnorodne. Ostrzejsza stylistyka sylwetki oraz wnętrza podkreśla sportowy charakter i techniczny potencjał tych pojazdów. Zróżnicowana oferta Astry — oprócz nowego sedana obejmująca także wariant pięciodrzwiowy, kombi Sports Tourer, trzydrzwiowe coupé GTC oraz wersję OPC o wysokich osiągach — jest wreszcie kompletna.
Prezes firmy Opel, Karl-Friedrich Stracke, powiedział: „Nowa linia Opla Astry to bardzo udany wstęp do tworzenia szerszego spektrum modeli oraz bardziej rozbudowanej oferty wysoce wydajnych silników i innowacyjnych technologii wspomagających. Poprzez ostrzejszą, unowocześnioną sylwetkę chcieliśmy podkreślić nasze plany dotyczące zastosowania budzących największe emocje rozwiązań niemieckiej inżynierii w bardzo konkurencyjnym segmencie samochodów kompaktowych”.
Wspomniane plany znajdują odzwierciedlenie w zastosowaniu nowoczesnych silników, które teraz zwiększają — a będą zwiększać także w ciągu najbliższych sześciu miesięcy — i tak już zróżnicowane pod względem wydajności spektrum jednostek napędowych dostępnych w ofercie Astry. Nowa Astra OPC, dostępna już w wersji z silnikiem benzynowym o pojemności 2 l i turbodoładowaniem, zapewnia mnóstwo emocjonujących przeżyć za kierownicą. Moc 206 kW/280 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm sprawiają, że jest to nie tylko najsilniejszy, ale również najszybszy z dotychczasowych modeli Astry: maksymalna prędkość tej wersji coupé wynosi 250 km/h, a przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa zaledwie 6 sekund.
Najszybszy w historii model Astry z silnikiem diesla będzie dostępny od jesieni. Nowy 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i imponującym momencie obrotowym 400 Nm jest znany z modelu Insignia, ale dopiero teraz tę zaawansowaną technologię sekwencyjnych silników BiTurbo zastosowano w segmencie produkowanych masowo aut kompaktowych. Doładowywany za pomocą dwóch współpracujących turbosprężarek silnik zapewnia doskonałe osiągi przy małym zużyciu paliwa i będzie dostępny w Astrze GTC. Umożliwi to wybór silnika diesla o wysokiej wydajności, który nie ma sobie równych w segmencie aut kompaktowych.
Opel wprowadził również ulepszenia w już istniejącym 1,4-litrowym turbodoładowanym silniku benzynowym o mocy 103 kW/140 KM. Silnik ten wzbogacono o funkcję Overboost, która pozwala chwilowo zwiększyć (o dodatkowe 10 procent) moment obrotowy z 200 Nm do 220 Nm, co bardzo przydaje się, na przykład, podczas wyprzedzania.
inf. prasowa: General Motors Poland
OPEL - inne artykuły:
Nowa oferta Opla Astra: większa różnorodność, więcej silników i więcej funkcji high-tech
15.06.2012 16:49
Astra OPC z wyczynowym podwoziem zapewniającym lepszy kontakt z nawierzchnią
01.05.2012 12:49
|